Eerste weekje Nieuw-Zeeland - Reisverslag uit Wyndham, Nieuw Zeeland van Karin Brouwer - WaarBenJij.nu Eerste weekje Nieuw-Zeeland - Reisverslag uit Wyndham, Nieuw Zeeland van Karin Brouwer - WaarBenJij.nu

Eerste weekje Nieuw-Zeeland

Blijf op de hoogte en volg Karin

31 Augustus 2015 | Nieuw Zeeland, Wyndham

Heehee allemaal :)

Waarschijnlijk ligt iedereen in Nederland lekker te slapen op dit moment en misschien heeft niemand morgenvroeg zin om dit te lezen, i.v.m. een dikke kater van de Heise of wat dan ook haha. Maar toch doe ik een poging om iets te vertellen over mijn eerste weekje van huis.

Maandag 24 augustus vertrok ik samen met papa, mama en Suzan naar Schiphol. Vanaf daar zou mijn grote avontuur beginnen! Ik had er erg veel zin in, maar net voor vertrek sloeg de stress toch flink toe. Ik had de dag ervoor echt een mega leuk afscheidsdagje gehad in Nederland. Iedereen nogmaals bedankt voor het komen :) Maar ik wilde nog even snel voor ik ging, maandags de dingen waar ik zondags niet aan toegekomen was, de laatste dingen inpakken. Na veel wegen en verplaatsen had ik dan toch twee koffers mee om te gaan vertrekken. Met drie personen op gaan zitten om te laten sluiten haha, maargoed
Onderweg naar Schiphol was ik nogsteeds bang vanalles vergeten te zijn, maargoed, gelukkig bleek dat niet zo te zijn :)

Eenmaal op Schiphol begon de stress nog harder toe te slaan. Over een paar uur ging ik op naar de andere kant van de wereld :O, het begon toen wel echt door te dringen. Na een tijdje gewacht te hebben, kon ik eindelijk inchecken en een half uur voordat de gate open ging, gingen Dave en ik door de douane, na afscheid van iedereen die er bij was genomen te hebben :)
Bij de gate troffen we een meisje uit Liessel, Marlou. Zij ging in Australië stagelopen voor een half jaar!

Na een half uurtje konden we boarden en al snel hingen we in de lucht! We vlogen met Emirates, echt luxe en goed te doen :) Na 6 uur ongeveer kwamen we aan in Dubai, 8 uur later in Bangkok en 8 uur later in Sydney. Bij de tussenstops hebben we telkens met Marlou gezeten en beetje gekletst. Alles was goed te doen :) Eigen schermpje in het vliegtuig om films te kijken en muziek te luisteren en eten dat best oké smaakte.
In het vliegtuig heb ik al snel mijn 'blauwe boekje' geopend om te kijken wat iedereen voor mij had opgeschreven. Echt mega lief allemaal :) Ik zat ook hardop te lachen in het vliegtuig om de verhalen van sommigen. Jullie zijn allemaal echt toppers!!!

In Sydney moesten we over op een andere vliegmaatschappij Jetstar. Stuk minder luxe maar nogsteeds goed. Na 3 uur in dat vliegtuig te zitten waren we dan eindelijk in Queenstown, New-Zealand! We kwamen het vliegtuig uit en OMG wat was het kouwwww! Ik ben al een koukleum, dus echt mega ideaal weer, not! Eenmaal binnen op het vliegveld kregen we nog een check voor paspoort en koffer-inhoud. Ik moest mijn sportschoenen uit mn koffer halen, en aangeven of ik eten bij had. Ook dit viel ons allemaal mee en we gingen over naar de kofferband. Na alle enge verhalen van onze klasgenootjes die al eerder in Nieuw-Zeeland waren en hun koffers niet op de band kwamen, waren we beetje huiverig over onze bagage. Maar gelukkig, de bagageboys hebben goed hun werk gedaan, ze zaten erbij :D Toen we in de aankomsthal van het vliegveld kwamen, kwam onze stagebieder al snel naar ons toe, met onze facebook-profielfoto's haha. Aaron, zo heet de melkveehouder (share-milker) was meteen super aardig en we gingen snel naar zijn auto.

Na de lange reis was ik nogsteeds moe haha, ook al had ik al best veel geslapen in het vliegtuig... Maar we moesten nog 2,5 uur rijden naar het bedrijf.Onderweg vertelde Aaron al vanalles, was echt heel gezellig. We zijn onderweg nog gestopt om beetje te lunchen. En echt die hot chocolate hier, niet normaal veel calorieën volgensmij!!!


Toen we eindelijk, na bijna anderhalve dag reizen, bij de familie aan kwamen, maakten we kennis met Cheryl en de kinderen: Liam, Renee en Maddie. En Opa (de vader van Aaron). Allemaal echt heel aardig en erg geïnteresseerd.
Die middag bracht Cheryl ons naar ons huisje voor de komende weken en konden we lekker gaan chillen.

Oh ik heb nu alweer veel te veel getypt as usual, dus ik zal eens een beetje opschieten voor de kater-persoontjes onder ons :)

De donderdag zijn we 's morgens met Aaron naar de Nieuw-Zeelandse Boerenbond geweest voor werkkleding. Nou de maat die ik heb, kennen ze daar niet geloof ik haha. Er was nog maar 1 paar laarzen in maat '4' wat eigenlijk nog te groot was, maar dat gat vulde ik wel op met m'n dikke werksokken, ideaal. Verder kregen we een soort tuinbroek van regenjas-stof en ook een regenjas. Leek wel zwaar overdreven veel kleren, maar geloof me, we hebben het ook echt nodig hier!!!
Die middag kwamen we op de boerderij om voor het eerst mee te melken in de 60-stands-carrousel en ik snapte heel die uitrusting meteen. Manman wat een slijk daar! Mega zware klei en mega nat hier, dus ik was blij met mijn 5 lagen kleren (want ik had het nogsteeds mega koud).
Het melken in de carrousel was leuk, maar wel wennen.
Trouwens dat ding is echt niet gemaakt op de koeien van hier! De koeien zijn zo dun en klein hier... (doordat ze altijd buiten lopen en veel energie aan het vele lopen en grazen verloren gaat). Dus in dat ding kunnen die koetjes alle kanten op en stampen ze ook flink! Voorbehandelen kennen ze hier trouwens ook niet...

Na deze paar uurtjes werken, mochten we eten bij de familie. Best gezond, voor wat ik verwacht had haha.
Die avond zijn we snel gaan slapen omdat we vrijdags mee gingen werken.

Vanaf vrijdags tot en met vandaag heb ik elke dag hetzelfde gedaan: om 7 uur moesten we bij de carrousel zijn. Daar hielpen we de Filipinno's mee met melken. Om half 8 ging ik dan met Cheryl de kalfjes voeren. Dat is een flink werk want daar zijn we om half 11 of 11 uur mee klaar. Je hebt hier bobbies, dat zijn kalfjes van de heifers (vaarzen) en andere kalfjes die ze niet willen, deze worden elke dag opgehaald door een vrachtwagen en worden geslacht. Ze leveren niks op, omdat ze maar 4 dagen oud hoeven te zijn, maar het levert iig meer op dan ze doodschieten... De kalfjes zijn verspreid over 5 schuren over 5 km denk ik en worden gevoerd in grote 'milkbars' met fiepspenen eraan. De melk die wordt gebruikt is biest(melk). Het is van dag 1 t/m 4 na kalven de melk. Geen melkpoeder dus hier.
Als ik daarmee klaar ben wacht ik op Dave of andersom en rijden we in ons koekblik naar ons mooie jaren '80 stulpje de heuvel op.

's Middags mogen we lunchen bij Aaron en Cheryl of in ons huisje, wat we laatste tijd vaker doen: kunnen hun ook wat rustig aan met hun eigen gezin loungen.

Om 2 uur beginnen we dan vaak weer. Dave blijft op het bedrijf met de carrousel en ik ga naar een van de twee andere bedrijven, 5 minuutjes rijden (aan de linkerkant van de weg met het stuur rechts. Maar ook echt in de dikste pick-ups heb ik mogen rijden waar ik niet boven het stuur uit kwam; of gewoon het zilverenkoekblikske). Daar is Nick denk ik de baas. Daar help ik melken in een 2x 36 swing-over melkstal. Leuk om te doen maar anders dan thuis haha. Hygiëne is een woord wat beetje anders wordt opgevat hier denk ik...

Ik ga maar eens een eind breien aan mijn veeel te lange verhaal.

Oohja, zaterdagavond hebben we nog wat gedronken bij Aaron in de schuur. Machtig mooi. En zaterdagmorgen zijn we naar Invercargill boodschappen wezen doen (en lunchen haha).

Ooh ik kan nog zoveel meer vertellen, maar ik ga echt stoppen nu.

Wij kunnen ons nog elke dag verbazen over hoe (aardig) mensen hier zijn en hoe alles er hier aan toe gaat.
Het is nog wel beetje wennen hier, en de kou daar raak ik maar niet aan gewend.

Lekker geskyped zondagavond (zondagmorgen bij jullie allemaal) met thuis. Mega grappig, omdat er wel 10 mensen bij waren. Leuk al die brakke koppies recht uit mijn bedje :p

Ik mag zo weer gaan koeienmelken, ik laat snel weer iets van mij horen :)

Tot nu toe is alles te doen hier en vermaak ik me wel. Denk wel dat ik iedereen wel echt ga missen hier :( Alle djensjes en drankjes mis ik al wel heel erg! :P

Groetjes vanuit Nieuw-Zeeland,

Xxx Karin


  • 31 Augustus 2015 - 07:32

    Kristy :

    Dat is nog eens een leuke morgen om wakker te worden!!
    Leuk verhaal Karin! Zo te lezen heb je het in ieder geval naar
    Je zin en hopen dat dat zo blijft!!

    Ben al weer benieuwd naar je tweede verhaal

    Xx Kristy

  • 31 Augustus 2015 - 07:35

    Annette:

    Hoi Karin, heb met plezier jou verslag zitten lezen. Komt helemaal goed met jou daar aan de andere kant van de werled. Groetjes van ons Rachelle. Doei!!

  • 31 Augustus 2015 - 08:45

    Elle:

    Hoi Karin
    Goed te horen dat je het naar je zin hebt!
    Geniet er van, effe vraagje, kun je ook foto's skype?
    Volgens mij is dat mogelijk en super leuk.
    Groetjes en nog veel plezier en werk ze hè ;-)

  • 31 Augustus 2015 - 12:27

    Carolien :

    Hoi Karin.
    Zag dat je het grote avontuur bent aangegaan om naar Nieuw Zeeland te gaan.
    Hoe lang blijf je daar?
    Ga je vooral volgen, leuk om te horen hoe het je bevalt.
    groetjes van je oud collega Carolien

  • 31 Augustus 2015 - 13:37

    Iris Van Bommel:

    Hey Karin.
    Wat fijn om te horen dat je het daar goed hebt.
    Ik vind het leuk om je verhalen te lezen.
    Veel succes daar.
    Iris

  • 31 Augustus 2015 - 13:37

    Iris Van Bommel:

    Hey Karin.
    Wat fijn om te horen dat je het daar goed hebt.
    Ik vind het leuk om je verhalen te lezen.
    Veel succes daar.
    Iris

  • 31 Augustus 2015 - 20:17

    Elly De Brouwer:

    Hee Karin wat een super leuk geschreven verslag.
    Zo mogen er nog wel meer voorbij komen.
    Ik zit al klaar voor het volgende verslag.
    Heel veel groetjes Pap en mam

  • 31 Augustus 2015 - 22:13

    Familie Antonissen:

    heel leuk verslag Karin,
    hopelijk volgen er nog meer ,
    kunnen we jullie een beetje volgen.
    groetjes pa en ma van dave

  • 07 September 2015 - 16:09

    Frans, Helmie, Teun En Veronique:

    Hoi Karin,
    Wij, als buren, vinden het fijn om te weten hoe jij het maakt aan de andere kant van de

  • 07 September 2015 - 16:14

    Helmie :

    Hoi Karin, Ik dacht ik doe er leuke plaatjes tussen, maar deze zijn niet aangekomen. Ik bedoel aan de andere kant van de aardbol en doe maar veel kleren aan. Groetjes, Helmie en de rest van Smulderslaan 30.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Karin

Actief sinds 31 Aug. 2015
Verslag gelezen: 802
Totaal aantal bezoekers 12154

Voorgaande reizen:

23 Oktober 2018 - 25 Juni 2019

Internship USA

24 Augustus 2015 - 23 Oktober 2015

Stage Nieuw-Zeeland

Landen bezocht: