Nog 6 dagen stage te gaan!!! - Reisverslag uit Wyndham, Nieuw Zeeland van Karin Brouwer - WaarBenJij.nu Nog 6 dagen stage te gaan!!! - Reisverslag uit Wyndham, Nieuw Zeeland van Karin Brouwer - WaarBenJij.nu

Nog 6 dagen stage te gaan!!!

Door: Karin de Brouwer

Blijf op de hoogte en volg Karin

28 September 2015 | Nieuw Zeeland, Wyndham

Heehee allemaal 

Ook deze week weer even een verhaaltje vanuit de andere kant van de wereld. We zijn nu al aardig op weg met de stage en het einde komt al bijna in zicht. Vanaf vandaag namelijk nog maar 6 dagen stage te gaan, dus dat schiet echt op!

Alles gaat nog goed hier, alleen nu het einde in zicht komt is het wel nog even bikkelen voor school en willen we ook wel eigenlijk vort klaar zijn.

Ik was geloof ik weer bij afgelopen dinsdag gebleven, dus daar zal ik wel weer wat over de week vertellen.
Dinsdagmorgen ben ik bij Jules mee gaan melken in zijn kleine swing-overstalletje. Wel chill om zo de dag te beginnen want het is niet al te vroeg (6.30 uur) en het is lekker dicht bij ons huisje. Samen met Dave ben ik daarna Ashley gaan helpen met de bobby’s, maar daar had ik het wel even gehad. Ik heb de eerste drie weken van stage alleen maar bij de kalfjes gewerkt en nu hoeft dat niet meer omdat Cheryl en Ashley het makkelijk alleen of met tweeën kunnen doen, want er worden geen vaarskalfjes meer aangehouden vanaf nu, dus alles gaat naar de bobby’s. Omdat er nu dus vet veel bobby’s zijn gaat daar veel tijd in zitten. Daarom heeft Cheryl besloten om ze nog maar 1x per dag te voeren en ze allemaal te tuben. Ik had het die dag even gehad bij de bobby’s omdat ik het eigenlijk maar stom vind dat ze allemaal getubed moeten worden en ik ze maar moet laten liggen en dat er ooit wel aantal kalfjes inliggen die meer dood dan levend zijn. Nee, niet echt mijn aanpak, maar goed zo werkt het hier nou eenmaal. En inderdaad anders gaat er wel veel tijd en dus geld in zitten…
Na het helpen mochten we aan school werken en daarna hadden we weer een lunchmeeting. Dit keer had Cheryl scones gemaakt. Ik snapte echt niet hoe je die at, maar na een beetje afkijken bij de rest van de staff, kon ik er wel iets van maken haha. Deze keer hebben we de puzzel niet opnieuw gedaan (hè wat jammer nou!) maar wel weer over vanalles gepraat (ik kan me er al niet zoveel meer van herinneren…)
Na de staffmeeting zijn we nog gaan helpen in de cow shed. Beetje staarten van colostrums geknipt, koetjes binnen gebracht etc. En toen hadden we weekend! :D

De woensdag zijn we vroeg vertrokken naar Te Anau, want om 9:50 moesten we daar al bij de bus zijn om naar Milford Sounds te gaan. We waren goed optijd dus hadden vantevoren maar even een ontbijtje en lunch bij de Subway gehaald. Eenmaal in Te Anau, hadden we wel een iets groter dorp/stad verwacht, omdat het zo bekend is. Maar eigenlijk is het niet veel groter dan de Hei… (Wel iets mooier haha). Ook wel logisch eigenlijk dat het niet zo groot is, want is eigenlijk ook alleen maar een doorreisplaatsje voor toeristen. En oh mijn god, wat veeeel koreanen/chinezen/japanners/andere aziaten met hun Nikontjes zeg! Alles in Te Anau was ook nog eens, naast in Engels, in Chinees en Japans aangegeven, dus dat geeft de ernst van de zaak wel aan.
Om 10 uur vertrok onze bus, met als chauf onzen Barry (spreek je uit als: Berry), en deze alleraardigste man heeft ons (fogues (wss verkeerde spelling; maar iig een Engels woord voor mensen), want zo noemde hij heel z’n businhoud telkens, in een drie uur durende rit alle mooie plekjes tussen Te Anau en Milford Sounds laten zien. Was echt niet normaal mooi daar én we hadden ook nog eens super weer. In de bus aten we even onze Subway-lunch over die er niet bepaald meer lekker uitzag, zoals we hem hadden gekocht… Na 3 uur waren we dan bij de boot in Milfourd Sound; hier hebben we iets langer dan 2,5 uur rondgecruised en was écht meega mooi! (Alleen foto’s kunnen dat uitleggen )
Met de bus terug in Te Anau zijn we naar ons hotel gegaan, waar we een nachtje luxe konden slapen én we hadden een bad!! Na ingecheckt te zijn, dachten we even het ‘bruisende nachtleven’ in te gaan. Nou dat viel ook even tegen haha… Dus na paar drankjes maar naar het hotel gegaan.

Donderdag konden we uitslapen! Maar natuurlijk was ik weer voor 7 uur wakker… Die dag moesten we om 10 uur uit hotel zijn en na eindelijk een keer chill te kunnen douchen en mijn haar te kunnen föhnen (oh wat was ik een gelukkig mens ^^) gingen we beetje onze tijd opvullen in de buurt van Te Anau. We zijn naar Manapouri gereden waar een heel mooi meer was, ook nog in Te Anau langs het meer gelopen en verder nog beetje wat gewinkeld in Te Anau. Ook maar even een zonnebril gehaald, want de zon is hier echt vet scherp…
Om 2 uur ’s middags moesten we weer in Te Anau zijn om naar de Glowwormen te gaan kijken. Hiervoor moesten we een half uurtje over Lake Te Anau en daar zijn we bijna meteen de grot ingegaan met een of andere kerel die echt raar was én hard schreeuwde (misschien omdat er wat 65+’ ers in ons groepje zaten, maargoed ik weet t ook niet). De weg door de grotten leek wel een wachtrij voor een attractie in de Efteling en de glowwormen leken op lichtjes in een zwembadglijbaan.(Wel heel mooi hoor om een keer te zien), en eigenlijk klopte dit ook wel, want het laatste deel van de rondleiding was een stukje varen op water in een schommelbootje met 13 man (kon m’n lach natuurlijk niet inhouden, terwijl we vriendelijk verzocht werden écht allemaal stil te zijn zodat we allemaal konden genieten van het uitzicht). Was verder erg leuk! Maar voor de Aziaten een iets mindere leuke dag, ze keken ook wat minder blij, want jaaa ze mochten geen foto’s maken bij de glowworms. (Dus voor niks hun halve meter lens op hun camera meegenomen).
Na de glowworms en de boottocht aan land, zijn we via de Mac in Gore (Dave wilde per se keertje naar de Mac hier) naar huis gereden.

Vrijdag begon weer een nieuwe week en hebben we vast best hard gewerkt, maar ik weet zo even niet meer wat ik allemaal gedaan heb…

Zaterdag hoefde ik alleen bij Jules mee te melken en daarna met Aaron de outside calves te voeren. Was wel leuk, na nog wat koetjes verplaatst te hebben in de groepen mocht ik de middag vrij hebben. Dat kwam super goed uit, want ik moest nog flink aan school werken én ’s avonds kwamen de Dutchy’s allemaal bij ons eten. Het werden pannenkoeken, werd besloten, maar ik moest ze wel zelf halen want de ‘pancakes-mix’ hier was voor English pancakes en ze wilden échte Hollandse pannenkoeken. Dus na de boodschapjes gedaan te hebben in Gore, ben ik gaan bakken. Dit was serieus de eerste keer hier dat ik zei dat ik het heet had. Ik had een paar uur achter ons gammele fornuisje gestaan en ik dacht echt dat de pannenkoeken niet zouden smaken. Maar iedereen vond ze mega lekker, we hadden ook echt maar nét genoeg meel haha. Heb denk ik 50 pannenkoeken gebakken, want we waren minimaal met 15 personen haha, maar was echt meega gezellig. Alleen begon ik me die dag wel wat minder fit te vinden…

Zondag voelde ik me goed belabberd en mocht ik 5.30 uur beginnen met melken bij Nick. Nou en dat was eigenlijk ook nog eens 4.30 uur, want de klok is hier verzet op zomertijd. Het scheelt nu dus 11 uur met Nederland qua tijd. Het was echt meeeega koud, maar dat betekende wel dat het mooi weer zou worden die dag (dat werd het gelukkig ook!) Ik moest de penicilline koeien + colostrums binnenhalen voor het melken, maar ik heb echt drie dikke ruzies met Nick’s quad gehad. Die is niet echt zoals die van Aaron, dus ik wist niet echt hoe hij startte, in z’n achteruit moest en hij viel af en toe uit door de kou haha. Hierna had ik het dus eventjes gehad ook door de kou en m’n keel die aanvoelde (nogsteeds) als schuurpapier… Maargoeed Nick is wel echt aardig dus uiteindelijk viel dat ook allemaal mee. Tussen de middag aan school gewerkt en daarna weer teruggegaan naar Nick om precies hetzelfde te doen als ’s morgens, maar nu met minder ruzie met de bike en beter temperatuurtje ^^ Ook daarna nog even de piggies gevoerd. Aaron heeft iets van 7 biggen gekocht op het begin van het seizoen. Die zijn ze nu aan het vetmesten voor iedereen van het personeel incl hunzelf maar ze zijn echt heel schattig!

Vandaag ben ik eigenlijk veel met Zach aan het werk geweest. We begonnen met alle koetjes controleren in de paddocks, kalfjes geteld. Toen zijn we teruggegaan en hebben we de droge koeien gevoerd. Gewoon langs de paddock op het pad, onder de draad… Maargoed wel een makkelijke manier. Na dat gedaan te hebben hebben we de kalfjes en koetjes die gekalfd hadden binnen gehaald en waren we om 9.00 uur weer klaar. Lekker een uurtje naar huis om te ontbijten en Dave was toevallig toen ook klaar met melken enz. Om 10 uur waren we weer terug op de farm en had Zach aan Dave en mij opdracht gegeven om ‘wood te gaan splitten’. Oftewel van ringen boomstam met een split kleine blokjes maken voor in de kachel. Dit moesten we tot 12 uur doen. En eigenlijk was dat best leuk werk, beetje kletsen, beetje boomstammen splitten, jaaa was wel leuk  En volgens Zach was Aaron ook echt blij hoeveel we hadden gedaan. Na weer een middag aan school (te willen) werken, want de WiFi doet het ineens niet meer in huis van Aaron (vandaar ook dat dit verhaaltje zo laat komt), moest ik Zach weer gaan helpen. Hebben wat paddocks klaargemaakt voor de koeien en beetje met de tractor rondgetourd. En om half 6 waren we weer klaar!

We hoorden vandaag trouwens dat we vrijdag t/m zondag naar Queenstown gaan met Aaron en Cheryl. Dat waren ze deze week inderdaad van plan, maar we wisten niet wanneer. We moeten deze week dus nog wel ff werken, maar dan is het na het weekend nog maar paar dagen stage. Ook mogen we bij het rondreizen de company car aka koekblik meenemen :D Dus dat is wel mega fijn.

Nou ik zal maar weer eens ophouden, want mijn verhalen worden echt slaapverwekkend lang gok ik… Ik hoop dat ik deze week mijn keelontsteking beetje kwijtraak en weer fatsoenlijk functioneer. Maargoed nog een paar daagjes en dan chillen 

Spreek jullie allemaal heeeel snel weer hopelijk!!

Xx Karin ^^

  • 29 September 2015 - 21:39

    Jose:

    Hoi Karin om jou reisverslag te lezen.
    Na 6 dagen mag je nog even genieten van een wel verdiende vakantie.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Karin

Actief sinds 31 Aug. 2015
Verslag gelezen: 383
Totaal aantal bezoekers 12139

Voorgaande reizen:

23 Oktober 2018 - 25 Juni 2019

Internship USA

24 Augustus 2015 - 23 Oktober 2015

Stage Nieuw-Zeeland

Landen bezocht: